Cílem modulu je získat strategický pohled na marketing a pochopit rozdíly v základních marketingových strategiích. Modul je koncipován jako mix teorie a praxe. Teoretický úvod je nutný pro pochopení terminologie, pak se modul zaměří na praktické metody jak pracovat s jednotlivými složkami marketingu. Účastník kurzu se seznámí se strategickým řízením marketingu, strategickými analýzami, naučí se formulovat strategické doporučení, pochopí rozdíl mezi produktovým a zákaznicky orientovaným marketingem.

Modul se soustředí na:

  • získávání, zpracování a analýzu strategických informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech)
  • procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku
  • promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu
  • ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky
  • rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů
  • pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií.

Absolvent tohoto modulu bude schopen:

  • Orientovat se v hlubší terminologii strategického marketingu
  • Zvolit vhodnou strategii pro firmu a vědět jak ji implementovat
  • Zanalyzovat vnější i vnitřní prostředí
  • Chápat strategii na různých úrovních plánovaní a stanovovat business strategii společnosti
  • Určit hlavní komunikační kanály pro strategickou komunikaci v daném segmentu, měřit a optimalizovat je
  • Analyzovat zákaznické segmenty a vědět jak s nimi pracovat
  • Rozumět základním 4P marketingu
  • Rozhodovat o komunikačním (reklamním) rozpočtu
  • Připravit marketingový plán
  • Pracovat se životním cyklem produktu a zákazníka
Karel Křivan

Karel Křivan---

Lektor na European Business School SE a Ústavu práva a právnej vedy

Vyučuje Tradičné vs. Moderné Public Relations.